Facebook annoncering kan blive dit nye tiltag til markedsføringen


De sociale medier er blusset op den seneste tid, og er blevet mere og mere populære medier blandt forbrugere. Det medvirker til, at virksomhederne bliver nødt til at tænke i denne retning, når der tales om virksomhedernes markedsføringsstrategi. Ofte taler man om den unge målgruppe, når der tales om markedsføring over de sociale medier. Dog er Facebook et medie, som spreder sig over en langt større målgruppe, end fx mediet Instagram gør.

Udnyt mediet fuldt ud

Facebook er et medie, som har en utrolig stor brugerbase, hvilket også giver hård konkurrence om brugernes interesse blandt annoncørerne. Det kan derfor være en fordel at gøre sig nogle overvejelser, inden man påbegynder udgivelsen af Facebook annonceringen. Det kan være overvejelser omkring forretningsmål, målgruppe, budget og indholdet af annonceringen. På den måde er Facebook annonceringen målrettet de mest relevante brugere, som vil finde ydelsen, produktet eller budskabet for den specifikke virksomhed interessant.

kampagneplanlægning

Hvad skal indholdet af annoncen være?

Facebook annoncen kan indeholde mange ting. Det kan fx være en Facebook annoncering omkring stigningen på efterspørgslen af kvalitets hundefoder. Det kan også være et direkte salg af fx ens hus eller andre produkter fra en virksomhed. Indholdet varierer alt efter det budskab, som der ønskes, at skal frem fra virksomheden. Målgruppen er vigtig at tage højde for i indholdet.

Hvem vil man ramme med indholdet af sin Facebook annoncering? Sproget og stilen må tilpasses til den målgruppe, som skal modtage annoncen. Passer sprog og stil ikke til målgruppen, rammes de ikke korrekt. Dermed bliver virksomheden ikke synlig nok i annoncen, fordi der skimmes hen over det. Målgruppen skal fanges med det samme. Netop dette er vigtigt, fordi man på de sociale medier hurtigt kan scrolle videre, og ignorere Facebook annonceringen.

Der er hjælp at hente til Facebook annonceringen

Det kan være svært som virksomhed at navigere rundt i den digitale marketingsstrategi. Der kan opstå spørgsmål omkring udviklingen af en Facebook annonce, som kan medvirke til, at man ikke kan overskue opgaven. Heldigvis findes der virksomheder som fx Plutonic Media, som kan hjælpe med dette. Plutonic Media er et digitalt marketingsbureau, som bl.a. arbejder med kompetencer indenfor Facebook annonceringen. Her er der mulighed for at få hjælp til at komme i gang med annonceringen på mediet, så man i sidste ende får det bedste udfald.

Kom i gang med at udforske Facebook annoncering

På grund af den teknologiske udvikling, er der ingen tvivl om, at den digitale markedsføring har overtaget markedsføringsstrategien. De trykte medier bliver mere og mere udvisket og erstattes af de digitale medier. Især de sociale medier spiller en stor rolle, fordi der er mange forbrugere at finde her. Derudover har diverse tiltag også gjort, at bannerreklamer, videoreklamer osv., ikke ses på samme måde, fordi brugerne kan fjerne dem hurtigt igen. På de sociale medier kan annoncerne ikke fjernes på samme måde, og er derfor synlige for målgruppen. Til gengæld er brugerne skarpe på de sociale medier, og det gælder om at fange deres opmærksomhed med det samme.